Efter beställning

Efter beställning

Allt du behöver veta efter du beställt

EFTER BESTÄLLNING

Kan jag göra ändringar i lagd order?

Kolla alltid igenom din orderbekräftelse direkt när du får den. Desto fortare som ett misstag påtalas desto större är chansen att vi hinner göra önskad ändring. Är det något som inte stämmer så ta genast kontakt med vår kundtjänst, glöm inte ha ordernumret till hands.

Hur lång är tillverkningstiden?

Tillverkningstiden beror på vilken ringmodell du har köpt.

För släta ringar, mönstrade ringar, och tvåfärgade ringar är leveranstiden ca 5-10 dagar.

För diamantringar är leveranstiden ca 12-25 dagar.

Hur tar jag bäst hand om mitt smycke?

hej hej hej

LEVERANS

Hur levereras varorna?

Vi skickar våra varor med rekommenderat brev från Postnord. Då är försändelsen spårbar och du behöver visa legitimation vid upphämtning på ditt valda ombud.

Hur lång tid tar leveransen med Postnord?

Från dess att varan är skickad så räkna med en leveranstid på 1-3 dagar.

Vad händer om min vara försvinner med posten?

Rekommenderat brev är den säkraste leveranstjänsten från Postnord. Men om det mot förmodan inträffar så ersätter vi varan. Det vill säga att vi kostnadsfritt skickar en likadan vara som har försvunnit.

 

Vad kostar frakten?

Frakten är gratis.

Kan jag spåra min leverans?

Ja, när du får mail om att din order har skickats så får du också ett spårningsnummer. Med hjälp av det kan du spåra paketet via Postnords hemsida.

 

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Om du inte hämtar ut ditt paket tillkommer det en kostnad på 395kr för att vi ska skicka varan till dig på nytt.

BETALNING

Vilka kort accepterar ni?

Vi tillhandahåller betalningslösningar från Klarna. Där accepteras Visa, Master Card och American Express.

Kan jag dela upp min betalning?

Ja, med Klarna kan du dela upp din betalning.

Kan jag betala med swish?

Ja, det går bra att betala med swish.

ÅNGERRÄTT OCH REKLAMATION

Vad gör jag om jag har ångrat mitt köp?

Våra smycken tillverkas på beställning och görs unikt för dig enligt de valen du har gjort. Det innebär att alla produkter är specialtillverkade och inte omfattas av distansköplagen. Det innebär alltså att det inte är öppet köp på våra produkter.

Däremot ingår det alltid ett kostnadsfritt byte om det skulle vara så att du inte är nöjd med den modell du valt på ringen. Observera att byte endast beviljas på val av modell. Diamanter ingår inte i bytesrätten då plomberingen på dessa bryts när vi tillverkar din ring. För att vara berättigad till ett kostnadsfritt byte av ringmodell ska detta meddelas inom 14 dagar från det datum ni mottog leveransen.

Klicka här för att komma till reklamation, storleksändring och modellbyte.

Vad gör jag om något är fel på mitt smycke?

Vi strävar efter att du ska vara helt nöjd med ditt köp. Om du av någon anledning inte är nöjd med din vara så ta kontakt med oss på kundtjänst så hjälper vi dig vidare.

Vad gör jag om ringen inte passar mig i storlek?

Det ingår alltid fritt storleksbyte som kan utnyttjas en gång. Skulle du behöva korrigera storlek fler gånger så debiteras detta. Priset varierar beroende på vilken ring det gäller.  För att vara berättigad till ett kostnadsfritt storleksbyte ska detta meddelas inom 14 dagar från det datum du mottog leveransen.

Vad har ni för garanti på era smycken?

gdlkgsdlmglkds

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.